Deprecated: Function wp_get_loading_attr_default is deprecated since version 6.3.0! Use wp_get_loading_optimization_attributes() instead. in /home/datfvcoarn/domains/krostrade.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

Hur pratar man med försäkringsskadejusterare? 6 kraftfulla ord att säga!

Vill du veta hur du talar med försäkringsskadejusterare? På bara enkla sätt kan du, och dessa saker vet du när du går vidare i artikeln.

Har du svårt att prata med dina försäkringsskadejusterare? Kan du inte komma överens om någon ömsesidig överenskommelse? Har du svårt att förklara din ståndpunkt och få igenom den viktiga informationen? Gör det dig nervös att säga fel och göra saker ofattbart värre? Innan allt annat, låt oss först förstå vad som är försäkringsskadejusterare.

De är i grunden de personer du ringer och när du precis har fått några egendomsskador eller någon större personskada under ett företags namn. De undersöker för att veta omfattningen av din försäkring eller företagets ansvar.

Polisen kan också engagera sig om det behövs. De kommer lagligen att behöva gå igenom dina polisregister om du någonsin haft några eller sjukhusjournaler i många fall. Eftersom du hävdar att företaget är ansvarigt för nämnda skada måste de gå igenom allt detta för att bekräfta dina påståenden. Men de kan vara knepiga. Det finns många möjligheter ett bedrägeri kan vara ett företag att få gratis försäkringspengar; det är en annan anledning till att de är mycket noggranna och viktiga.

Tja, du hittade rätt artikel för det, vi ska ta itu med dessa problem. De ska vara ditt skyddsnät när saker går fel och är där för att få det ur dina händer. Så låt oss komma till rätta, ska vi?

Hur hittar försäkringsjusterare fel?

När de undersöker hittar de inte saker som säkerhetskopierar dig. Istället letar de efter något som hjälper företaget. De tappar situationen, så du kan säga att ditt skyddsnät också är din motståndare. De granskar händelsen genom många grundliga intervjuer med många parter, tittar på foton från scenen och tar input från andra parter.

Sedan bestämmer de med försäkringsbolagets samarbete vem som är ansvarig för olyckan. Så det är inte polisen, vittnen eller personen du blev inblandad i olyckan med som avgör vem som är skyldig. I det här fallet kommer justerarna att ha makten över den saken.

Vad ska jag säga till försäkringsskadejusterare?

Här är några enkla steg att följa när du konverserar med en av dina kravjusterare. Det är viktigt att förbli lugn och formell när du pratar med dem hela tiden. Kom ihåg att du har rätt. Allt du behöver är att bevisa det, arbeta smidigt med dem för att få deras förtroende och godkännande. Nu är här sätten att diskutera affärer med en av dem:

#1. Bekanta dig med skadejusteraren

Innan du går in i affärer är det klokt att veta vilka de är genom personlig information. Alla är inte som de påstår sig vara. Börja med att skaffa sitt namn, företagets telefonnummer, vilken försäkringstagare de täcker och deras företags telefonnummer.

#2. Begränsa din sårbarhet

Var öppen men behåll samtidigt de onödiga personuppgifterna för dig själv. Det är aldrig en bra idé att vara för öppen när du har att göra med affärsmän. Om detta steg verkar lite vagt, låt mig utarbeta för dig. Den enda information de behöver från dig är den som är relaterad till händelsen som behövs för försäkring.

Berätta inte för dig om din dagliga rutin eller dina aktiviteter, ditt arbetsschema, ditt sidoarbete eller dina intäkter. Om det handlar om skador kan du berätta för dem om dina skador, men du kan utelämna detaljer, och det är lämpligt att göra det. Du kanske inte är helt medveten om hela skadan på dina skador ännu.

#3. Ta inte betet

De kommer att fresta dig med ett tidigt erbjudande, ta inte detta. Mest troligt än inte skulle detta erbjudande vara mycket lägre än vad du ska få. Detta är bara betande pengar.

Här är vad du ska tänka på: veta först hela situationens omfattning och bedöm sedan de avgifter som krävs för att täcka sådana utgifter.

#4. Vag olycka

Du ska inte ge en detaljerad rapport om olyckan. Ge bara den information som behövs, t.ex. när och var, förarnas, passagerarnas och andra inblandade vittnes identitet. Du behöver inte lämna ut mer information än dem.

#5. Ditt fel

Inse aldrig att det är ditt fel. Använd aldrig ursäktande språk; du ska ta din försäkring, inte betala för någonting. Justeraren kommer att försöka hitta kryphål där företaget inte behöver vara ansvarigt. Även om det kan vara ditt fel, erkänna det inte öppet eller skyll på dig själv. Till och med den minsta antydan till tvivel i din röst kan vara till nytta för dem. Kan du inte ge dem denna hävstångseffekt?

#6. Registrerade uttalanden

Gå inte med på inspelade uttalanden. Du är aldrig skyldig att göra ett inspelat uttalande i dessa situationer, och du har rätt att avslå ett sådant. Det är lämpligt att tacka nej till det. Denna inspelning kan användas mot dig som med alla andra poster som görs efter olyckan. Det är därför det är viktigt att vara vag och inte ge för mycket detaljer om händelsen.

Slutsats

Försäkringsanpassare är inte dina vänner; de är din frenemy. Om de pratas med och hanteras väl kan de mycket väl vara vid din sida av partiet. Men bara de har makten att avgöra vem som är skyldig. Om du vill veta mer om dem, här är sätten att förhandla med en försäkringsjusterare. Tack för att du läste!