Deprecated: Function wp_get_loading_attr_default is deprecated since version 6.3.0! Use wp_get_loading_optimization_attributes() instead. in /home/datfvcoarn/domains/krostrade.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

Vad måste ett försäkringsbolag använda i sin reklam? 6 fantastiska verktyg att använda!

Varje företag kräver utmärkt marknadsföring för att blomstra, men vad måste ett försäkringsbolag använda i sin reklam. Att hitta effektiva metoder för att locka potentiella konsumenter är ännu viktigare om ditt företag är beroende av en konstant tillströmning av nya vägar.

Lyckligtvis kan det hända att du håller dig uppdaterad med marknadsföringstrender inom försäkringar för att förbättra din karriär.

Oavsett om du äger eller arbetar för ett försäkringsföretag är internetmarknadsföring den nya trenden. Många försäkringsbolag anpassar sig inte till kraven hos onlinekonsumenter. därför är detta en stor chans. Agenter som är tillgängliga på Internet kan bli en användbar resurs för alla som söker försäkring. Det här inlägget kommer att gå igenom åtta effektiva digitala marknadsföringsstrategier som du kan använda inom försäkringssektorn.

Reklamverktyg Försäkringsbolag kan använda

Det skulle hjälpa om du etablerade ett nätverk som en framgångsrik försäkringsagent. För att sälja fler försäkringar måste du ständigt hitta personer att annonsera. Så vad måste ett försäkringsbolag använda i sin reklam är att bygga ett bredare nätverk på något sätt. Marknadsföringstaktik för försäkringsverksamheten kan hjälpa dig att nå fler individer och återansluta konsumenter. Om du använder följande digitala marknadsföringstekniker har ditt företag kvantifierbara fördelar.

#1. Remiss

Din kundbas är ett av dina mest effektiva försäkringsmarknadsföringsinstrument. Vännernas idéer är fyra gånger större risk att konvertera, vilket indikerar att deras rekommendationer har effekt.

Å andra sidan är kunder som är lojala mot ditt försäkringsbolag mer benägna att rekommendera en vän fyra gånger. Därför, om du vill öka ditt företags antal nya kunder, behöver du ibland använda ett remissprogram för att övertyga dem om att göra det.

När du skapar ett remissprogram måste din kundbas ge alla kunder som förvärvar en försäkring ett attraktivt incitament. Detta incitament kan ha formen av ett presentkort, kontanter, rabatter eller något annat. Du kan också ge incitament till nuvarande kunder som rekommenderar personer som anmäler sig till en konsultation, till exempel $ 5 för presentkort eller gratis filmbiljetter.

Kom ihåg att marknadsföra ditt remissprogram i ditt e-postmeddelande och sociala medier för att förbättra dina marknadsföringsinsatser. Så här mäter du dina marknadsföringsinsatser.

#2. Vittnesmål

Även om referensmarknadsföring är extremt framgångsrik, säkerställer det inte att ditt företag sprider ordet snabbt. Om du vill öka dina kunders goda kommentarer om dig behöver du en försäkringsmarknadsföringsplan som innehåller bedömningar. Tusentals kunder läser recensioner varje dag, 93 procent påverkas av vad deras köpare säger. Kontroller kan hjälpa dig att skapa förtroende och skapa ytterligare försäkringsmöjligheter genom att garantera att äkta konsumentåterkoppling på Google, Facebook och industriella webbplatser konsekvent tillhandahålls.

Du kan använda verktyg som Podium Reviews för att automatisera dina recensionsinbjudningar så att du aldrig missar ett tillfälle för granskning. När nya utvärderingar börjar dyka upp gör vår teknik att du kan reagera professionellt och i realtid på alla på ett ställe.

#3. Partnerskap och samarbeten

Ett annat sätt att få utmärkta rekommendationer är att kontakta lokala företag som inte tävlar direkt men har en måldemografi. Du kan till exempel försöka samarbeta med ett redovisningsföretag.

Du får bara föreslå varandra i detta förhållande till kunder som söker jämförbara tjänster till dig. Du kan marknadsföra och göra detsamma på din webbplats och sociala medier.

Samarbeten är naturligtvis inte bara för internet. Till exempel, under kundmöten kan du och dina partners marknadsföra varandra för att göra er relation mer lönsam. Du kan också uppmuntra utveckling via organisering eller hantering av en monter vid lokala gemenskapsevenemang. Du kan också förklara varför försäkring är viktigt. du kan läsa varför kvinnor behöver försäkring.

#4. Nätverksanslutning LinkedIn

Även om personligt nätverk fortfarande är en effektiv metod för att skapa anslutningar, är berg av VC -apparater sedan länge försenade. Numera kan du marknadsföra dig själv som en LinkedIn försäkringsagent och ansluta individer över hela världen. LinkedIn är en viktig marknadsförsäkringsplattform för agenter och företag som är specialiserade på företagspolicy. Nästan 80% av B2B -marknadsförare tror att plattformen hjälper leadgenerering, varför det aldrig gör ont. Du kan också använda LinkedIn för att stärka dina affärsrelationer och lägga till fler referenser.

#5. Annonsering på sociala nätverkssajter

Kunder använder sociala medier inte bara för att umgås utan också för shopping och lärande. Förutom att skapa organiskt innehåll på varje webbplats och engagera följare, kan försäkringsbolag också använda sociala medier för att öka varumärkets erkännande och leda människor som inte följer deras webbplatser.

Även om reklam kan finnas tillgänglig på många webbplatser, rekommenderas Facebook -reklam särskilt. Med dessa Facebook -annonser kan du återställa kunder som redan är intresserade av försäkringstjänster och har besökt din webbplats.

#6. Sidor på målsida

Målsidor riktar in och konverterar specifika sökord på webbplatsen för ditt försäkringsföretag. Ju mer du har, desto bättre kan du nå dem som är engagerade på din målmarknad för försäkring. Dina målsidor kan ta upp frågor som rör olika typer av försäkringar som bil- och livförsäkringar och koncentrera dig på särskilda försäkringsplaner och leverantörer du arbetar med.

It’s A Wrap!

Det finns gott om svar när det gäller vad ett försäkringsbolag måste använda i sin reklam. Du tänkte precis sex verktyg som du kan använda. Men det finns många andra verktyg bortsett från dem. Vill du läsa fler sådana artiklar? Prova att läsa vad försäkringsbolaget inte vill att du ska veta.