Deprecated: Function wp_get_loading_attr_default is deprecated since version 6.3.0! Use wp_get_loading_optimization_attributes() instead. in /home/datfvcoarn/domains/krostrade.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

Hur fixar man värmare i bilen? 5 bästa tipsen!

Hur fixar man värmaren i bilen? Lös först problemet när du monterar en ny ersättningssäkring och om den misslyckas, kontrollera de frånkopplade eller fastklämda ledningarna, och om det inte finns någon skadad ledning, titta igenom värmarens motoranslutningar för att ta bort all korrosion. Kontrollera sedan värmarens fläktkrets, använd en testlampa för att se om en matning finns inuti motorn och testa motorn som kan ha blåst om den inte tänds och behöver bytas ut.

En bils värmesystem är en motordriven fläkt som blåser varm luft i motorrummet och fordonets interiör. Faktum är att systemet sällan går fel och är enkelt att använda.

Det enda problemet är att fläkten slutar fungera på grund av ett elektriskt kretsbrott, och kretsen har en matningskabel i säkringsboxen, på- och avstängningsknappen på instrumentbrädan och mittkonsolen, inklusive strömbrytaren i värmemotorn. Låt oss diskutera mer om detta nedan. Fortsätt läsa!

Tips för att fixa värmare i bilen

Nu ska vi ta reda på hur man fixar värmare i bilen. Nedan är de viktigaste tipsen att följa när du monterar en värmare i en bil:

#1. Kontrollera ledningarna

Om du monterar en ny säkring och misslyckas med att åtgärda problemet, kontrollera om det finns smutsiga, fastklämda, frånkopplade eller lösa kablar och gör detsamma om andra komponenter är under kontroll av säkringen. Sök i ett kopplingsschema efter värmartrådens placering i verkstadshandboken och hur långt ledningarna når och kontrollera varje möjlig anslutning.

#2. Kontrollera anslutningen av motorjord

Om det inte finns någon enskild skadad ledning, kontrollera motorjorden på skottet som redan har blivit korroderad. Ta bort eventuell korrosion på en passande yta med torrt och vått papper, montera skruven eller muttern igen, dra åt den och använd vaselin när du täcker dess anslutning för att undvika ytterligare korrosion.

#3. Kontrollera värmarens fläktkrets

Utför testerna med en klämma på den jordade testlampan och slå på tändningen när du slår på fläkten. Koppla bort matarledningarna i motorn när du utforskar terminalerna, och strömmen kommer att finnas där när du tänder lampan, men motorn är defekt. Om den inte känns mjuk, testa strömbrytaren, dra ut instrumentbrädan och slå på den. Undersök dess utgångsterminaler. Om dess lampa tänds är felet mellan motorn och styrningen, men om den inte tänds, titta genom omkopplarens ingångsterminal på samma sätt.

Ett problem med en trasig strömbrytare är om en lampa tänds. Om den fortfarande inte tänds, titta igenom säkringsboxens ström och undersök utgångsterminalen i säkringen med en lampa. Byt ut säkringen om ett ljusfel uppstår i lampan och försök igen, och värmaren som inte fungerar medan lampan lyser kan betyda att kablaget i strömbrytaren och säkringsboxen är felaktiga. Vet hur man fixar en bilvärmare.

#4. Använd testlampan

Om det inte finns några problem med kabeldragningen, använd testlampan, se matningen i motorn och koppla in änden av en testlampa till jordpunkten. Koppla sedan bort tråden eller matningskabeln till en motor; en flerkontaktskontakt eller individuella anslutningar finns där.

Flytta motorns strömbrytare efter att ha slagit på tändningen till “på-läget”. Undersök var och en av ledningarna med hjälp av en testlampa och lampan som tänds kommer att ha en ström som når punkten. Upprepa det medan du placerar värmarens omkopplare mot en annan läge, och lampan som lyser på de ledningarna har ett problem med motorn.

Kontrollera omkopplaranslutningarna om det inte kommer någon ström från motorn, undersök utgångsterminalerna och växla från låga till höga hastigheter. Testlampan som tänds på utgångsterminalerna skulle innebära trasiga ledningar mellan motorn och strömbrytaren. Sök råd från en expert i detta fall och bedöm ingångsterminalen om lampan inte tänds. Om testlampan tänds är en felaktig strömbrytare ett problem. Likaså är felaktig ledning i styrningen och säkringsboxen problemet om en testlampa inte tänds vid beröring av en ingångsterminal.

#5. Få motorn testad

Använd en kretstestare för att få motorlindningarna kontrollerade och testade; detta är samma sak med en testlampa men med dess batteriströmförsörjning. Koppla först bort kablarna och batteriet från motorn. Notera hur de passar bäst och fäst ena sidan av testaren till motorns jordledning och sond matningsterminalerna, och om flygplatsen lyser med testaren är ljudet motorn och om testaren inte gör det. tänd en sprängd motor, den behöver bytas ut.

It’s’ A Wrap!

Nu lär du dig hur du fixar värmare i bilen med följande tips. Det är säkert att kontrollera var och en av komponenterna i bilens värmare för att se vilken som verkligen behöver din uppmärksamhet. Få allt testat och byt ut vid behov. Sök hjälp om saker och ting blir komplicerade då deras kunskap alltid är enorm som kan fixa värmaren snabbt! Du kanske också är intresserad av att veta varför min bilvärmare inte fungerar och hur man får bilvärmaren att värmas upp snabbare.