Deprecated: Function wp_get_loading_attr_default is deprecated since version 6.3.0! Use wp_get_loading_optimization_attributes() instead. in /home/datfvcoarn/domains/krostrade.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

Hur gör man en donationsbroschyr? 4 enkla steg att följa!

Undrar du hur man gör ett donationsblad? Då är du precis på rätt plats; vi kommer att lära dig fyra enkla steg, och dessa kommer du att förstå när du fördjupar dig i den här artikeln ytterligare.

Ja, många donerar till välgörenhetsorganisationer av olika anledningar. Kanske för att de är nära en viss organisation eller kanske vill de göra något meningsfullt.

I vissa fall är de alltför fästa vid en fråga, varför de vill göra något åt ​​det. Dessutom ville de ta in så mycket som möjligt, så de brukar berätta för andra om det. Även om det kan vara svårt att få lika många människor för donationen eftersom vi just nu befinner oss i en utmanande ekonomisk situation, är det fortfarande många som inte tvekar att sträcka ut sina händer till behövande. Mina vänner, det finns så mycket mer att lära sig om detta ämne, så läs vidare!

Steg för att göra en donationsbroschyr

För att marknadsföra din sak kan ett flygblad vara praktiskt, så överväg att göra en. Du kommer att kunna kommunicera med potentiella givare. Använd ett tydligt, okomplicerat och rent språk när du gör ett flygblad. Så, hur gör man en donationsbroschyr? Fortsätt läsa om du vill veta mer om hur du gör en donationsbroschyr!

Steg #1. Skapa ett dokument

Skapa ett dokument i ett ordbehandlings- eller designprogram. Se till att använda stora teckensnitt som är läsbara för läsarna. Lägg också en rubrik högst upp som “Donera nu”, till exempel.

Steg #2. Skriv innehållet

Inkludera ett kort uttalande om din organisation. Lägg också en sammanfattning av de typer av donationer som organisationen kommer att acceptera. Ännu bättre, lista ner varorna som du kommer att ta och de förbjudna föremålen.

Steg #3. Inkludera foton och viktig information

Placera en framträdande bild av organisationen som hjälper människor i nöd. Inkludera även organisationens kontaktinformation och logotyp. Lista ner webbadress, e-postadress, telefonnummer och gatuadress.

Steg #4. Slutför flygbladet

För att få ditt flygblad att sticka ut kan du använda färgade typsnitt eller välja en ljus färg för bakgrunden. Skriv sedan ut flygbladet och låt dem replikeras i bulk i vilken kopiator som helst där du kan få rabatt.

6 idéer för att göra en donationsbroschyr

Om du inte vet hur du designar din donationsbroschyr, oroa dig inte eftersom vi kommer att ge dig några idéer som du kan hänvisa till i det här avsnittet. Här är sex kreativa idéer för insamlingsreklamblad för att få dina att sticka ut. Dessa alternativ använder olika bilder, typsnitt, stilar och färgkombinationer.

#1. Ändra formatet

Det skulle hjälpa om du tänkte bortom den rektangulära reklambladet när du designade din nästa donationsaffisch. En distinkt form sticker ut inte bara på hela anslagstavlor och lyktstolpar, utan den känns omedelbart igen av förbipasserande också. Det är en mindre justering som kan ha en betydande inverkan på effektiviteten.

Också former är laddade med symbolisk betydelse. Ett hjärta, till exempel, symboliserar kärlek och generositet och är ett utmärkt val för att samla in pengar till en blodgivningskampanj.

#2. Typografi

Testa att använda ett annat typsnitt för att se vad som händer. Ett unikt typsnitt kan få ut det mesta av din begränsade yta, även om du använder standardstorleken för brevblad. Om skrivandet är roligt och unikt förblir läsarna engagerade samtidigt som de sparar på papper. Istället för en primär bild, gör texten på din broschyr till den mest attraktiva designfunktionen.

#3. Experimentera med förändringar i synvinkel

Du kan göra din insamlingsbroschyr mer livlig genom att använda lutande textrader och diagonala linjer. Detta kommer att få dina supportrar att snurra. För att få din marknadsföring att sticka ut, använd denna enkla teknik för att ge den personlighet. Att luta texten och bilderna är allt som krävs.

#4. Spara utrymme

Minska mängden utrymme som krävs genom att använda en QR-kod som de kan skanna för att ge donationer. Med andra ord kan givare skanna koden på ditt flygblad för att gå direkt till webbplatsen, ge ett omedelbart bidrag eller få mer information. Nästan alla smartphonekameror kan läsa QR-koder. Därför är de ett bra sätt att förmedla för mycket information på ditt företags flygblad, flygblad för välgörenhetsevenemang eller till och med partyblad.

#5. Börja med en tankeväckande fråga

Nyfikenhet är en känsla som kan få dig att göra vad som helst. Genom att ställa en fråga som kan väcka folks tankar kan du väcka läsarnas intresse och hålla deras uppmärksamhet tillräckligt länge för att de ska upptäcka mer om din insamlingsinsats. Det är okej om din fråga inte är lika allvarlig som de andra. Till exempel en kvick fråga som “Har du vin?” kan vara lämplig för en tyst auktion eller vinprovning som inkluderar dryckespaket.

Det är bland våra favoritidéer för donationsblad eftersom du bara behöver en lockande fråga och en stor teckenstorlek. Genom att ställa en relevant fråga kan du effektivt fånga dina följares intresse.

#6. Markera incitamenten

En kampanjkod kan öka bidragen, så se till att den kan ses direkt på din donationsbroschyr. Detta är särskilt viktigt om du behöver ett stort donationsbelopp.

It’s A Wrap!

Marknadsföringssporten är mycket konkurrenskraftig. Reklam, popup-fönster, skyltar och annonser kämpar ständigt om människors uppmärksamhet. Den goda nyheten är att om du vet hur man gör en donationsbroschyr med rätt design, kan du skära igenom bruset och skapa en förbindelse med din avsedda publik. Du kanske också vill läsa om vad som är en donation in natura och vad du ska skriva i ett minnesdonationskort.