Deprecated: Function wp_get_loading_attr_default is deprecated since version 6.3.0! Use wp_get_loading_optimization_attributes() instead. in /home/datfvcoarn/domains/krostrade.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6078

Hur man samlar in adresser för bröllop: 2 enkla sätt

Om du vill veta hur man samlar in adresser för bröllop kan du göra det online och via formulär. Det är alltid bra att lära sig hur man frågar efter adresser för bröllop, så att du kan skicka inbjudningarna korrekt och undvika fel i dina gästers personalantal.

Men att veta hur man samlar in adresser för ett bröllop är bara början. Här är hur mycket porto kostar för bröllopsinbjudningar för att ställa in din budget därefter.

Här är sätt att samla in adresser för bröllop: Samla adresser enkelt och stressfritt!

Metod 1. Samla adresser online

  • Det enklaste sättet att samla in adresser till ditt bröllop är online
  • Det första och enklaste sättet att samla in adressen till var och en av dina gäster är genom att skicka ett e-postmeddelande till länken för att samla in adresserna
  • Om du eller några av dina gäster inte har en e-postadress har de troligen ett socialt mediekonto; oavsett ålder borde de flesta veta hur man använder sin Facebook-messenger; du kan också använda en evenemangssida eller ett vägginlägg om några släktingar inte är bekanta med onlinenavigering
  • Du kan också kontakta någon nära gästen du bjuder in för att hjälpa den personen att se och fylla i länken till ditt adressformulär; det kan vara bekvämare om de bor i samma hushåll
  • Om gäster är oroliga för sin information, försäkra dem om att ingen annan kan se din onlineadressbok när de samlar in sina adresser

Metod 2. Använd ett formulär för gästernas postadresser

  • Ett alternativ till onlinemetoden är att få dina gästers adresser med ett formulär
  • Förbered ett adressinsamlingsformulär som bröllopsgästerna kan fylla i; detta säkerställer att adresserna du får är uppdaterade
  • Eftersom dina bröllopsgäster sannolikt kommer från olika platser, gruppera dem baserat på deras arbete eller hemstad, och be sedan en släkting eller vän att få adressinsamlingsformuläret ifyllt
  • Se bara till att med detta tillvägagångssätt har du redan pratat med din partner om vem du verkligen vill bjuda in; en släkting eller vän som ser ett formulär skickas runt och de inte ingår kommer att leda till obekväma ögonblick
  • Du kan sedan ringa eller sms:a en specifik gäst om du inte kan tyda hans handstil eller ge någon som bor nära dem eller arbeta med dem för att få deras adress

Hur organiserar du bröllopsgästlista och adresser?

Att samla adresser till bröllopet är bara toppen av isberget. Din nästa uppgift är att organisera informationen du samlat in, så att det blir lätt att hantera gästlistan.

Det enklaste sättet att organisera bröllopsgästlistan och adresserna är Microsoft Excel. Känn dig inte överväldigad för även om du inte är van vid den här programvaran är det självförklarande när du fyller cellerna.

  • Öppna Microsoft Excel och namnge dokumentet som din gästlista
  • Ändra storlek på varje kolumn och namnge dem för att organisera informationen
  • Dina kolumner bör börja med gästens namn, adress, kontaktnummer och e-postadress
  • Du kan lägga till andra kolumner som kan hjälpa dig när du pratar med dina bröllopsförsäljare om gästerna, till exempel deras kostrestriktioner
  • Några andra användbara kolumner att lägga till är om gästen har skickat sin OSA och antalet gäster som kommer från sitt hushåll
  • Fyll gärna i detta dokument under hela bröllopsplaneringsprocessen
  • Du kan till och med använda det här arket för att påminna dig om du har skickat ett tackkort till gästen efter bröllopet
  • Men om du inte vet hur många personer jag ska bjuda in till mitt bröllop rekommenderar vi att du läser vår guide, så att du inte blir överväldigad av gäststorleken.

    Hur skriver du adresser till arenor?

    Du måste ange platsens adress på dina bröllopsinbjudningar korrekt. Ange till exempel stad, stat och specifik adress för platsen för din bröllopsceremoni och mottagning om de två kommer att hållas på olika platser.

    Om du har olika bröllopsevenemang på flera platser kommer du att dedikera ett informationskort för varje. På så sätt kan du också ange tid och plats för varje evenemang, så att gästerna inte blir förvirrade.

    Om det är ett destinationsbröllop kan du också inkludera en karta över deras boende till din bröllopslokal. Du kan skärmdumpa från Google Maps eller göra en enkel men lätttolkad karta med landmärken för att guida dina gäster.

    Vem ska vara returadressen på en bröllopsinbjudan?

    Vem som helst kan vara returadress för bröllopsinbjudningarna men välj en person som du vet kommer att ansvara för att hantera de returnerade bröllopsinbjudningarna. Det kan vara bruden, brudgummen, föräldern, syskon eller nära vän.

    Traditionellt kommer den som är värd för bröllopet att vara returadressen för bröllopsinbjudningarna. Därför kan det vara hemmet för brudens föräldrar.

    Är det okej att sätta en returadress på baksidan av ett kuvert?

    Det bästa stället att placera returadressen på är baksidan av kuvertet. Detta kommer att vara bekvämt eftersom det är lättare att se och posten kan returneras utan problem.

    Slutsats

    Och det är allt! Du har precis lärt dig hur man samlar adresser för bröllop genom att använda internet eller gå igenom den gammaldags vägen och hantera formulär för att fylla i.

    Dubbelkolla bara varje adress och var inte rädd för att kontakta gästen om du är osäker. Ordna sedan informationen för att göra din gästlista lättare att använda för inbjudningar och mer.