Deprecated: Function wp_get_loading_attr_default is deprecated since version 6.3.0! Use wp_get_loading_optimization_attributes() instead. in /home/datfvcoarn/domains/krostrade.se/public_html/wp-includes/functions.php on line 6031

Vad innebär det att matcha en donation? 4 viktiga tips för matchningsprocessen!

Vill du veta vad det innebär att matcha en donation? Tja, i den här artikeln hittar du svaret på din fråga om att matcha en donation. För att förstå allt om detta ämne måste du läsa den här artikeln från början till slut. Att matcha en donation är ett donationsprogram där ett företag jämför en individs donation med en välgörenhetsorganisation, vilket ökar nuet.

Om en snäll och generös person ger $50 till den ideella organisationen, skulle donationsmatchningen vara $50 mer från kindful.

Istället för en gåva på 50 USD från en generös person får välgörenhetsorganisationen 100 USD tack vare arbetaren och välgörenhetsorganisationen. Företag som ägnar sig åt bidrag har en rad principer för matchning av gåvor. De flesta kan till exempel duplicera penninggåvor. Matchande donation Företag har begränsade matchande belopp och tidslinjer för bidrag. Dessutom har företag många riktlinjer för organisationer som de ska ge matchande gåvor till.

Hur hjälper donationsmatchning välgörenhet?

När vi lär oss “Vad innebär det att matcha en donation”, måste vi först diskutera varför donationsmatchning är till hjälp. Bidragsmatchning hjälper välgörenhetsorganisationer genom att öka den ursprungliga gåvan som ges via bidragsgivaren eller ytterligare vinst för välgörenhetsorganisationen. Dessutom ger anställda som vill ha donationsmatchning från sina arbetsgivare effektivt befordran och ekonomiskt stöd till organisationen.

Att matcha donationer för att främja den ideella organisationen (välgörenhet) och söka pengar på dess konto, var en stor bedrift för välgörenhetsinstitutionerna.

Sök efter organisationen som matchar donationen

Försök att använda internet och webbsidor för att hitta välgörenhetsorganisationer som har en lista över matchande donationer. Många företag har sökwebbplatser. Med hjälp av sådana webbplatser kan givare hitta den organisation som matchar donationen.

Donationsmatchande inlämningsprocess

Det är aldrig för tidigt eller för sent att byta matchande presenter. De kommer inte bara att finnas kvar under en kort period heller. När det kommer till välgörenhetsfinansiering använder organisationer sig vanligtvis av matchande gåvor. Läs mer om dessa i artikeln “Allt du behöver veta om matchande presentprogram” Oavsett, här är några grundläggande steg som givaren följer för att donera matchande gåvor:

  • Givator skicka in en donationsmatchning
  • Givatorn bestämmer kvalificeringen
  • Givator skicka in formulären
  • Företaget gör donationer

#1. Donator skicka in en donationsmatchning

Att tillhandahålla den första gåvan för företaget att matcha är det första steget för att fylla en matchningsförfrågan. Oavsett om du har använt främsta affärsstrategier för generositetsmarknadsföring, kommer din givare att se välgörenhetsinformation online under eller strax efter gåvoprocesserna. Givare kan se en knapp på bidragsformuläret eller skärmen för gåvoverifiering. Detta plugin ger deras ingångspunkt till matchpresentproceduren.

#2. Givaren bestämmer behörighetskriterierna

När en bidragsgivare bestämmer sig för att fylla i en matchningsförfrågan måste han först fastställa om hans donation är kvalificerad att matchas av deras företag eller inte. Därefter anger givaren sin arbetsgivares namn i ett registersökningsverktyg. Om företaget har ett välgörenhetsprogram kommer det att ingå i höstalternativet. Allt som givaren behöver göra här är att klicka på företagets namn!

#3. Inlämning av formulär

Givare kan testa för att se om deras arbetsgivare matchar gåvor som gjorts av arbetare som dem på den resulterande sidan för företagsgåvor (t.ex. heltid, deltid eller pensionerad). Organisationen som de bidrar till är kvalificerad för att matcha gåvor från sin arbetsgivare. Deras bidrag är berättigat till en företagsdonation. När givarna väl har bestämt sig för att lämna in en donation klickar de på länken till de relevanta onlineformulären som tillhandahålls av webbplatsen.

De fyller i formulären och trycker på skicka-knappen! Mer än 80 % av företagen behöver matchningsförfrågningar som ska lämnas in online. Att koppla dina donationer till onlineformulären påskyndar processen.

#4. Donationen görs av företaget

Donatorbidragsgivarens arbetsgivare måste kontrollera pappersarbetet som de lämnade in och följa upp med en organisation för att säkerställa att donatorn gjorde den första gåvan. Om alla uppgifter och register är korrekta kommer företaget att betala din organisation! Detta processskede är ett utmärkt tillfälle att skicka ett e-postmeddelande eller ett brev till den matchande givaren.

Å andra sidan, eftersom de flesta insamlingsaktiviteter nuförtiden är online, skulle du vilja lära dig hur du lägger till en donationsknapp i Paypal som kommer att fungera som ett betalningssätt för givarna. Läs nu vidare och läs mer om donationsmatchning, inklusive dess kvoter, gräns och kvalificering.

Donationsmatchningskvoter

Du behöver inte längre undra över vad det innebär att matcha en donation; vi har skrivit allt om donationsmatchning. Låt oss först diskutera donationsmatchningsförhållandet. Donationsmatchningsförhållandet är pengarna som ett företag kommer att tillhandahålla ungefär den summa pengar som den anställde bidrar med. En matchningsförhållande på cirka 1:1 är den vanligaste, vilket innebär att arbetsgivaren skulle bidra med samma belopp till samma organisation som deras person gör.

Maximal och minsta donationsmatchning

Det högsta och lägsta beloppet för donationsmatcher beror på företaget. En minimidonation är ett belopp som en anställd behöver donera för att vara berättigad till ett donationsbidrag. Maximal donationsmatchning är mängden matchande gåvor som ett företag kommer att ge per anställd varje år. Läs mer om detta här, “Matchande presentprogram: nyckeltal, maximum och minimum.”

Kvalificering för ideell organisation

Den organisation som valts ut av den första bidragsgivaren kan ha en inverkan på företagets matchning. Till exempel kan ett företag erbjuda en matchande donation till icke-statliga instruktionsorganisationer i förhållandet 3:1, medan endast matchande donationer till kulturgrupper med ett förhållande på 1:1.

Slutsats

För att lära dig vad det innebär att matcha en donation måste du läsa den här artikeln noggrant. Förhoppningsvis, mina vänner, lär ni er alla viktiga punkter om donationsmatchning, matchande donationsprocessen och alla andra saker relaterade till donationsmatchning. Läs sedan fler artiklar som den här, “Vad ska man skriva på ett donationskort?” att lära sig mycket om att donera!